تحصیل در ارمنستان,ثبت شرکت در ارمنستان,اخذ افامت ارمنستان

تحصیل در ارمنستان,ثبت شرکت در ارمنستان,اخذ افامت ارمنستان

وبلاگ تخصصی ارمنستان,تور,تحصیل در ارمنستان 0037495492827

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 47
بازدید دیروز : 8
بازدید هفته : 56
بازدید ماه : 123
بازدید کل : 3145
تعداد مطالب : 26
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1





دوره زبان در ارمنستان

تحصیل در دانشگاه های معتبر جهانی اغلب مستلزم داشتن مدرک زبان آیلتس یا تافل می باشد اما از آنجایی که اخذ این مدارک در ایران با دشواری هایی همراه می باشد اغلب دانشجویان ایرانی ترجیح می دهند ابتدا در دوره های آموزشی خارج از کشور شرکت کرده سپس وارد دانشگاه های شوند.

ارمنستان یکی از کشورهایی می باشد که دارای کالج های زبان بسیار معتبری در سطح بین المللی می باشد. دوره زبان در ارمنستان از کیفیت و اعتبار بسیاری برخوردار می باشد.

ارمنستان از جمله کشورهایی است که برگزار کننده دوره های زبان آیلتس و تافل می باشد و همه ساله افراد بسیاری از سراسر جهان جهت شرکت در دوره های زبان ارمنستان و اخذ مدرک زبان به این کشور زیبا و پیشرفته مهاجرت می نمایند.

دوره های آموزشی زبان جنرال مختص آن دسته از افرادی می باشد که تمایل به کار کردن و یا مهاجرت به کشورهای انگلیسی زبان را دارند.

آن دسته از افرادی که در دوره های زبان آکادمیک شرکت می نمایند نمره آیلتس آن ها میبایست حداقل 6 باشد و آن دسته از افرادی که در دوره های زبان جنرال شرکت می نمایند میبایست حداقل نمره آیلتس 5/5 را اخذ نمایند.

متقاضیان تحصیل زبان در ارمنستان ابتدا میبایست در یک مصاحبه جهت تعیین سطح که از سوی کالج های زبان برگزار می شود شرکت نمایند سپس در مقطع مربوطه مشغول به تحصیل شوند. اغلب کالج ها و دانشگاه های ارمنستان جهت رفاه حال دانشجویان بین المللی خوابگاه های دانشجویی با کلیه امکانات رفاهی در اختیار دانشجویان قرار می دهند.

هزینه زندگی دانشجویی و اقامت در خوابگاه های دانشجویی ماهانه حدود 180 دلار می باشد که البته این هزینه با توجه به امکانات هر خوابگاه متغیر می باشد.

البته دانشجویان می توانند به صورت اختصاصی یا گروهی منزلی را اجاره نمایند که اجاره منزل با کلیه امکانات ماهانه حدود 200 تا 400 دلار می باشد.

هزینه خوراک در ارمنستان نیز ماهانه از 200 دلار می باشد که این مبلغ با توجه به نحوه زندگی هر فرد متغیر می باشد. از مزایای شرکت در دوره های زبان ارمنستان می توان به مواردی همچون: اعطای مدارک معتبر آیلتس و تافل در سطح بین المللی، هزینه های تحصیل و زندگی مقرون به صرفه ، نزدیکی و داشتن مرز زمینی با ایران، امنیت اجتماعی بسیار بالا و فرهنگ نزدیک با ایران اشاره کرد.

 

تحصیل در ارمنستان

تور های ارمنستان



:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ارمنستان، ،
:: برچسب‌ها: دوره های زبان در ارمنستان, امتحان ایلتس در ارمنستان, امتحان تافل در ارمنستان, هزینه زندگی در رامنستان, هزینه دور های زبان در ارمنستان, خوابگاه دانشجویی در ارمنستان,
نوشته شده توسط amir malek در

اقامت ارمنستان

اقامت ارمنستان

 

در کل، با دریافت اقامت کشور ارمنستان می توانید مانند شهروند آن کشور باشید. د

ر کشور ارمنستان پس از تمدید حداقل 5 سال از اقامت، می توانید پاسپورت ارمنی دریافت کنید و مانند یک شخصیت ارمنی با دنیای بیرون ارتباط برقرار کنید.

با داشتن پاسپورت و شناسنامه ارمنی، بدون تحریم و محدودیت با دنیای بیرون مراودات خود را گسترش دهید.


Amir206sam@yahoo.com

00374-95492827

اطلاعات کامل



:: برچسب‌ها: اقامت ارمنستان ,
نوشته شده توسط amir malek در

دانشگاه آمریکایی ارمنستان

 دانشگاه آمریکایی ارمنستان American University of Armeniaیک دانشگاه خصوصی و مستقل آمریکایی است که در سال ۱۹۹۱ میلادی در ایروان در ارمنستان تأسیس شد. این دانشگاه ۲۶۸ دانشجو دارد، و دروس دانشگاهی در این دانشگاه به زبان های انگلیسی تدریس می شوند. دانشگاه آمریکایی ارمنستان نخستین نهاد آموزش عالی ارمنستان است که بر پایهٔ الگوی غربی شکل گرفته است....

 

 

اطلاعات کامل تحصیل در ارمنستان

 0037495492827



:: برچسب‌ها: دانشگاه آمریکایی ارمنستان, ارمنستان, دانشگاه های ارمنستان, ارمنستان ویزا, ارمنستان, ارمنستان, ارمنستان, ارمنستان, ارمنستان,
نوشته شده توسط amir malek در

اجاره آپارتمان در ارمنستان

 عید تان مبارک

امسال عید مسافرت کجا میرید! اگر ارمنستان میاید ار خدمات ما استفاده کنید در ارمنستان کجا اسکان میکتید

بسیاری از هموطنمان عزیز خودشان و بدون تور به اتفاق دوستان وآشنایان و یا خانواده به ارمنستان می روند که لازم بذکر برای اقامت در ایروان، گزینه اقتصادی تر از رزرو هتل ، کرایه آپارتمان در ارمنستان می باشد.

مزاياي اجاره آپارتمان در ارمنستان در این است که: برای مسافرینی که بصورت گروهی(از سه نفر به بالا) اجاره می کنند بسیار بصرفه است. در مقایسه با هتل در ارمنستان حدودا یک سوم قیمت است . و دیگر اینکهواحد آپارتمان اجاره بطور کامل در اختیارشما می باشد و میتوانید تا پنج نفر هم در آپارتمانها اسکان پیدا کنید.درهر واحد آپارتمان ها امکاناتی مانند: تخت خواب – مبلمان – لوازم آشپز خانه(اجاق گاز – یخچال و ...) تلویزیون ماشین لباسشویی و ....موجود است واحد های آپارتمانی در مرکز شهر می باشند

از لحاظ ارزونی هم همیشه با توجه به وضعیت توریستی (کسادی و رونق )قیمتها بالا و پایین می رود و صاحب خونه ها تقریبا در یک اقدام هماهنگ اجاره را پایین بالا میکنند لذا در اوقات عادی حرف از 60 الی 70 دلار و در اوقات توریستی 20الی 30درصد به قیمتها افزوده می شود البته ما با توجه به رزرو زیاد آپارتمان اکثرا از صاحب خونه ها تخفیف خوبی می گیریم که نمودش هم در قیمت های کمتر ما است درخصوص هتل هم که قیمت ها کاملا معلوم وطبق نرخ نامه هتل می باشد برای رزرو آپارتمان مورد نظرتون همین حالا اقدام کنید

amir206sam@yahoo.com

0037495492827

اینا کلیک کن



:: برچسب‌ها: اجاره آپارتمان در ارمنستان , برچسب‌ها: اجاره خانه در ارمنستان, رزرو هتل و خانه در ارمنستان, قیمت اجاره خانه در ارمنستان, خرید فروش ملک در ارمنستان, قیمت اجاره اپارتمان در ارمنستان ,
نوشته شده توسط amir malek در

ثبت شرکت در ارمنستان

ثبت شرکت حداکثر 3 روز کاری طول می کشد. شخص می تواند توریست باشد شرکت هم داشته باشد. ویزای توریستی 4 ماهه قابل تمدید تا چند سال یک راه حل برای اقامت است! اما شخص می تواند با داشتن شرکت درخواست کارت اقامت یک ساله کند. که البته مراحل کاری کارت اقامت یک ساله ممکن است حدود 25 روز طول بکشد. با داشتن شرکت و کمی فعالیت می توانید ویزای توریستی و کاری بسیاری از کشورها را بدست آورید.

 

 

دو نوع ثبت شرکت در جمهوری ارمنستان توصیه می شود:

1 ) تضامنی LTD

2) مسئولیت محدودLLC1

 

اطلاعات کامل اینجا



:: موضوعات مرتبط: ثبت شرکت، ،
:: برچسب‌ها: ثبت شرکت در ارمنستان, کار در ارمنستان,
نوشته شده توسط amir malek در

 



:: موضوعات مرتبط: جمهوری ارمنستان ، ،
نوشته شده توسط amir malek در

امتحان IELTS ,TOFELدر ارمنستان

 پذیرش آزمون TOEFL و IELTS در ارمنستان

 

 

  ثبت نام آزمون رسمي IELTS در ارمنستان حتی تا یک هفته قبل از امتحان

 

 افتخار داريم كه با كمترين هزينه بهترين خدمات را به شما متقاضيان عزيز ارائه مي كنيم .

 

 آيا شما هم از ثبت نام آزمون IELTS در ايران جا مانده ايد ؟

 

 - آيا نوبتهاي طولاني شما را از پيشرفت در زندگيتان عقب انداخته است و شما را كلافه كرده ؟

 

 - امتحانات IETLS سفارت انگلستان  لغو گرديده و ايران را تحريم كردند ( نزديك به چند ماهي هست كه با وجود تعداد زياد متقاضيان شركت در آزمون ، ديگر اين مركز ، آزمون برگزار نمي كند )

 0037495492827

اطلاعات کامل اینجا



:: موضوعات مرتبط: امتحان IELTS ,TOFELدر ارمنستان ، ،
:: برچسب‌ها: امتحان IELTS , TOFELدر ارمنستان ,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

رنکینگ دانشگاه های ارمنستان

                               WORLD RANK UNIVERSITY

 

 

1880 Yerevan State University

 

2887 American University of Armenia

 

4420 Russian Armenian State University

 

دانشگاهای دیگر در ادامه مطلب مشاهده کنید



:: موضوعات مرتبط: رنکینگ دانشگاه های ارمنستان ، ،
:: برچسب‌ها: رنکینگ دانشگاه های ارمنستان ,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

برج تمام گردان دبی

  
برج دبی/ 420 متر و 80 طبقه، برای اولین بار در جهان هر طبقه به طور جداگانه میچرخه، این برج هیچوقت یک شکل نیست... شما می توانید انتخاب کنید پنجره اطاقتون صبح رو به طلوع آفتاب باشه یا اینکه زمان غروب آفتاب رو به دریا باشه!

 در ادامه بخوانید که

0037495492827



:: برچسب‌ها: برج تمام گردان دبی ,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

خاندانی که همه وزیر شدند

  خاندان «آموزگار» تا پیش از فروپاشی رژیم شاهنشاهی، از مردان نامدار ایران بودند که در مناصب و مشاغل مهم فعالیت می‌کردند.
حبیب الله آموزگار بزرگ خاندان آموزگار در 1269 متولد شد و در 1301 به علی اکبر داور نزدیک و بعدها با تیمور تاش و نصرت الدوله نیز همکار شد. حبیب الله در 1329 وزیر فرهنگ شد و پس از پایان کار دولت علاء رییس بانک عمران شد.

خاندانی که همه وزیر شدند

.

 

اینجا کلیک کن



:: موضوعات مرتبط: خاندانی که همه وزیر شدند ، ،
:: برچسب‌ها: خاندانی که همه وزیر شدند, ارمنستان,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

همه چیز درباره ی اقوام آریایی

  همه چیز درباره ی اقوام آریایی
دربارهٔ خاستگاه آریاییان - که در نوشتههای کهن اوستا از آن با نام ایرانویج یاد شده - چند دیدگاه آریا، نامی است که نیاکان مشترک اقوام ایرانی و هندی (مردمان شمال هند) (آنان که به زبانهای هند و ایرانی سخن میگفتند) خود را بدان معرفی میکردند و آن را به معنی شریف، اصیل و آزاده دانستهاند. کسی که وابسته و از تبار قوم آریا باشد آریایی، آرین یا آریان مینامند.

تنها مورد کاربرد مجاز اصطلاح آریایی درباره اقوامی است که در ازمنه باستانی خود، خویشتن را آریا مینامیدند. هندیان و ایرانیان و مادها و اسکیتها و آلانها و اقوام ایرانی زبان آسیای میانه خود را آریا می خواندند. (ا. م. دیاکونوف: تاریخ ماد، ترجمه کریم کشاورز، انتشارات علمی و فرهنگی، ۱۳۸۰، ص ۱۴۲.

 

کلیک کن



:: موضوعات مرتبط: همه چیز درباره ی اقوام آریایی، ،
:: برچسب‌ها: اقوام آریایی, کار در ارمنستان,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

مرگ عجیب شخصیت های معروف تاریخی

 شخصیت های معروف تاریخی که به صورتی عجیب درگذشتند:


آرنولد بنت : داستان نویس انگلیسی- وی برای آنکه ثابت کند آب شهر پاریس از نظر بهداشتی کاملا سالم است، یک لیوان از آن را خورد و در اثر تیفوئید ناشی از آن در گذشت!

آگاتوکلس : خودکامه سراکیوز – در اثر قورت دادن خلال دندان خفه شد.

آلن پینکرتون : موسس آژانس کارآگاهی آمریکا -هنگام نرمش صبحگاهی به زمین خورد و زبانش لای دندان ماند و زخم شد و در اثر قانقاریای ناشی از این زخم درگذشت.

آیزادورا دانکن : رقاص آمریکایی -هنگامی که در اتومبیل بود، شال گردن بلندش به چرخ عقب اتومبیل گیر کرد و گردنش شکست و خفه شد.

اسکندر کبیر : پادشاه مقدونی – به دنبال دو روز میگساری و عیاشی در اثر تب درگذشت.

الکساندر : پادشاه یونان -یک میمون خانگی گازش گرفت و در اثر عفونت خون در گذشت.
 
اینجا کلیک کن لطفا


:: موضوعات مرتبط: مرگ عجیب شخصیت های معروف تاریخی، ،
:: برچسب‌ها: مرگ عجیب شخصیت های معروف تاریخی,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

10 کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگری

 ١- فرانسه

فرانسه در سال 2010 نیز همانند سال قبل از آن عنوان مقصد گردشگری شماره‌ یک جهان را به خود اختصاص داده است. این کشور از جاذبه‌های گردشگری متنوعی بهره می‌برد، هرچند که مقصد بخش اعظم گردشگران این کشور، شهر زیبای «پاریس» است.
برج «ایفل»، موزه «لوور» و کاخ «ورسای»، سه جاذبه اصلی گردشگری پاریس به شمار می‌روند.

٢- آمریکا
صنعت گردشگری یکی از ارکان اقتصاد آمریکا بوده و چندین میلیون نفر از نیروی کار این کشور در صنعت گردشگری و یا صنایع مرتبط به کار اشتغال دارند. مقصد بخش اعظم گردشگران این کشور، شهرهای زیبای «واشنگتن»، «نیویورک» و دو ایالت «کالیفرنیا» و «فلوریدا» است.
این در حالی است که با گذشت چندین ماه از پایان نشت نفت از سکوی نفتی «خلیج مکزیک»، صنعت گردشگری ایالت فلوریدا هنوز به روزهای خوب خود بازنگشته است.


 

اینجا کلیک کن



:: موضوعات مرتبط: 10 کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگری، ،
:: برچسب‌ها: 10 کشور برتر و زیبای جهان برای گردشگری,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

چطور فردای یک شب بیخوابی بیدار بمانیم؟


باید مطالعه کنید، یا باید کاری را تا فردا تمام کنید یا یک مورد اضطراری پیش آمده است؛ یک شب بیخوابی کشیدن در چنین مواردی، یک عمل مسوولانه است. شما علیرغم تمام مشکلات، با انگیزه ای فوق العاده شب را بیدار می مانید. اما دردسرها از چند ساعت بعد شروع می شود. وقتی که سطح آدرنالین خون پایین می آید. شب تمام شده و روز رسیده، موقع بیداری، اما در حقیقت بیدار ماندن در فردای یک شب بیخوابی خیلی سخت تر از خود بیخوابی شبانه است.

 خستگی ناگهان هجوم می آورد و فرد حتی توان ایستادن رو پاهای خودش را هم نداریم. در حقیقت کارکرد مغزی در شرایط بیخوابی آنقدر تحت تاثیر قرار می گیرد که با مستی ناشی از مصرف مشروبات یا داروها برابری می کند.

 

 البته در چنین مواقعی بهترین کار خوابیدن در اولین فرصت است، اما بعضی وقت ها به همان دلیلی که باعث بیخوابی شبانه شده، باید روز را هم بیدار ماند، در چنین موقعی به غیر از خوابیدن چه کار می شود کرد تا دچار مشکل نشویم؟

 

 شاید روش های زیر بتوانند در این مورد کمک کنند:

 

برای سقوط صبحگاهی آماده باشید 
شاید این طور به نظر بیاید که هر چه بیشتر بیدار بمانیم، خواب آلودگی بیشتر می شود، اما حقیقت چیز دیگری است. صبح بعد از یک شب بیخوابی، بدترین و سخت ترین زمان برای بیدار ماندن در طول روز آینده است.

 



:: موضوعات مرتبط: یک شب بیخوابی، ،
:: برچسب‌ها: دلیل بیخوابی,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

اجاره آپارتمان در ارمنستان

 هتل تقریبا میشه گفت در امنستان گران است بخاطره این موضوع

 

بسیاری از هموطنمان عزیز خودشان و بدون تور به اتفاق دوستان وآشنایان و یا خانواده به ارمنستان می روند که لازم بذکر برای اقامت در ایروان، گزینه اقتصادی تر از رزرو هتل ، کرایه آپارتمان در ارمنستان می باشد. مزاياي

اجاره  آپارتمان در ارمنستان در این است که: برای مسافرینی که بصورت گروهی(از سه نفر به بالا) اجاره می کنند بسیار بصرفه است. در مقایسه با هتل در ارمنستان حدودا یک سوم قیمت است . و دیگر اینکهواحد آپارتمان اجاره بطور کامل در اختیارشما می باشد و میتوانید تا پنج نفر هم در آپارتمانها اسکان پیدا کنید.درهر واحد آپارتمان ها امکاناتی مانند: تخت خواب – مبلمان – لوازم آشپز خانه(اجاق گاز – یخچال و ...) تلویزیون ماشین لباسشویی و ....موجود است واحد های آپارتمانی در مرکز شهر می باشند

 

اطلاعات کامل اینجا

 0037495492827

 



:: موضوعات مرتبط: رزرو آپارتمان یا هتل، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

شهر های مهم ارمنستان

 استان‌های ارمنستان

 

 پایتخت ارمنستان شهر ایروان (Yerevan) است که بیش از یک سوم کل جمعیت کشور را تشکیل می دهد.
از دیگر شهر های مهم ارمنستان شهرهاي گیومری (Gyumri) ، آبویان (Abovian) ، وانادزور (Vanadzor) ، اجمیادزین (Ejmiadzin) ، آشتاراک (Ashtarak) ، كاپان (Kapan) ، گوریس (Goris) ، آپاران (Aparan) ، آرتاشات (Artashat) ، هرازدان (Hrazdan) ، ایجوان (Ijevan) ، آماسیا (Amasia) ، مارالیک (Maralik) ، مارتونی (Martuni) ، ماسیس (Masis) ، الاوردی (Alaverdi) ، و وادنیس (Vardenis) را می توان نام برد.

ارمنستان ۱۱ استان دارد

 

 

 

  1. آراگاتسوتن
  2. آرارات
  3. آرماویر
  4. گغارکونیک
  5. کوتایک
  6. لوری
  7. شیراک
  8. سیونیک
  9. تاووش
  10. وایوتس جور
  11. ایروان

 

در ادامه مطلب عکس های جالب ودیدنی . ببینید

 

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: شهر های مهم ارمنستان ، ،
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

انگلیسی

  http://www.usalearns.org


 

ثبت نام برای  آزمون 

IELTS &TOFL

 

بامدرک بین الملی ازامریکا و انگلستان

 

اطلاعات کامل اینجا

0037495492827



:: موضوعات مرتبط: آموزش زبان انگلیسی، ،
نوشته شده توسط amir malek در

آلمانی
نوشته شده توسط amir malek در

سفر

 چرا سفر می کنیم ؟ چه ما را وادار می کند که هر ساله به کشور های دور دست سفر کنیم ؟

پروفسور فول برشت یک فیلسوف آلمانی است ومعتقد است که " سفر یک خودشناسی واقعی در محیطی کاملاً ناشناس می باشد و برای سفر های جستجوگرانه نباید مسافر همه چیزرا همراه داشته باشد ."

چرا سفر می کنیم ؟

همیشه یک انگیزه سطحی و یک انگیزه عمیق در سفر کردن وجود دارد ، دلیل سطحی سفر کردن مسلماً تنوع خواهی و تغییر محیط و آب و هوا می باشد ، تنوع در آن است که مناطق نا آشنا را می بینیم و در بازار های شهر های غریبه راه می رویم و با مردم غریبه برخورد می کنیم و ضمناً رفتار ما در جای دیگر متفاوت است و به همین دلیل یک تفاوت خوشایندی را در کار های روزانه تجربه می کنیم .در مورد انگیزه عمیق سفر کردن باید گفت که آن یک ارتباط حیاتی است ، شاید ما سفر را بعنوان یک قول به خودمان تجربه می کنیم ، در سفر بخشی از خودمان را که هنوز ناشناس است می یابیم . سفر کردن به ما فرصتی می دهد که به توانایی های ناشناخته خودمان پی ببریم .

چرا خودشناسی فقط در یک سفر امکان پذیر است ؟

واقعیت اینستکه ، سفر کردن چیزی بود که تا چندی پیش برای همه مردم امکان پذیر نبود وتازه از ابتدای قرن بیستم  بعلت گسترش پیشرفتهای تکنولوژی مردم امکاناتی یافتتند که به کشور های دور دست سفر کنند .در چنین شرایط بود که صنعت توریسم آغاز شد ، باز هم  نه برای همه بلکه برای طبقه خاصی از جامعه  . بدین ترتیب اولین هتل ها ساخته شدند و ثروتمندان در سفر ها یکدیگر را ملاقات می کردند و تقریباً سفر کردن یک نوع اثبات شخصیت و طبقه خانوادگی شده بود .

 بمرور زمان این شرایط تغییر کرد وبا آن انگیزه های سفر هم تغییر کرد بیشتر افراد مایل بودند سفر کنند تا از مقرارات سخت اجتماعی رها شوند ، سفر به آنها فرصتی می داد که احساس آزادی کنند و این چیزی است که هنوز هم صدق می کند و آن آزادی و رها شدن از قیدوبند های اجتماعی زندگی روزمره می باشد به همین دلیل هم هست که بیشتر کسانی که یک سفر را رزرو می کنند انتظار دارند که سفری با پذیرایی کامل را تجربه کنند جایی که احساس کنند در بهشت برین به سر می برند و بالاخره حتی برای مدت محدودی هم که شده بتوانند هر کاری  که دلشان می خواهد را بکنند ، درست آن چیزی که در زندگی نرمال برای اکثر افراد غیر ممکن است ، این می تواند توضیحی برای آگهی های غیر معمولی باشد که ما امروزه در مورد سفر ها در نشریات می بینیم ، مثلاً سفر هایی که تمام مدت از مسافر پذیرایی می شود و می تواند نامحدود بخورد و بنوشد . این به او فرصتی می دهد که بی نوایی اجتماعی خودش را حتی برای مدتی محدود فراموش کند و خودش را در دنیایی ایده ال بیابد.

حالا چرخ را بر می گردانیم و هدف سفر را فقط گردش کردن می گیریم که جدی و عمیق است ، آنچه که از نظر آموزش اجتماعی کشف امکانات نو می باشد ، یک تجربه در فرهنگی نو با هدف اینکه شخص خودش را در غربت بهتر بشناسد . این فرم ایده آل از سفر بیش از صد سال است که انگیزه طبقه برجسته جامعه برای تجربه سفر های ماجراجویانه بوده است  .

چه زمانی می توانیم ماجراجویی را تجربه کنیم  ؟

تجربه ماجراجویانه در زندگی معمولی و روز مره غیر ممکن است و این فقط در سفر امکان پذیر می باشد ،وقتی کسی 14 روز سفر به تایلند را رزرو می کند نشانه علاقه او به تنوع و تغییر است و در حقیقت برایش تفاوت نمی کند که کجا برود ،چه تایلند و چه کنیا یا یونان  برای او کجا رفتن آن یک مسئله ثانوی است در حقیقت نقطه جغرافیایی سفر دلیل اصلی آن نیست در حالیکه انگیزه اصلی تنوع و آزادی ظاهری ناشی از این سفر است که  اولویت می یابد . گروهی که به این نوع سفر ها می روند بدنبال ماجراجویی نیستند و به همین دلیل هم آنها فقط برنامه ای را که آژانس مسافرتی برایشان تنظیم کرده دنبال می کنند .

اما ماجراجویی واقعی را درسفرنامه های معروف می خوانیم سفر هایی که معنی عمیقی داشته اند ، دراین کتابها ازخاطرات سفر مردانی آگاه می شویم که به چین یا آفریقا سفرکرده اند یا ماجرای سفر الکساندر هومبولد که در سفرنامه خود جنگل های آمازون را چنان به تصویر می کشد ، که خواننده احساس می کند خودش آنجا بوده و همه چیز را شخصاً تجربه کرده است.   این نوع سفر ها در سیستم توریسم امروزی از بین رفته اند یا بندرت دفاتر مسافرتی یافت می شوند که چنین سفر هایی را  برنامه ریزی کنند .

چرا سفر به مکانهای ناشناس یعنی سفر به درون و ریشه بشریت به مرور زمان از بین رفته اند؟

پروفسور فول برشت در پاسخ به این سئوال می گوید: " ما در تمام طول زندگی مسافر هستیم ، ما در دنیای گسترده از ابتداء با محیط زیست تطابق نداریم در این نوع زندگی تغییر و شناخت جزیی از زندگی ماست . درست همین در سفرهم اتفاق می افتد در سفر آدم وقتی وارد شهری جدید می شود ابتداء محلی برای خوابیدن تهیه می کند وسایلش را می گذارد و کنجکاوانه به دنبال شناخت محیط اطرافش می رود ،وقتی این آشنایی اولیه را به تنهایی پشت سر گذاشت در مرحله بعدی به یک تفکر عمیق درونی در مورد خودش می پردازد ، او در فکر خودش یک نقشه آشنایی می کشد تا بتواند بهتر وقتش را برنامه ریزی کند و به مرور زمان خودش را در محیط جدید آشنا حس می کند درتمام این مراحل  مسافر فعال است و از استعداد و توانایی های متفاوت خودش کمک می گیرد و مطمناً برایش بسیارهیجان انگیزاست.  در سفر های برنامه ریزی شده مرحله شناخت و آشنایی بوسیله آژانس مسافرتی تهیه می شود و مسافر خود شخصاً بدنبال آشنایی و شناخت محیط اطراف نمی پردازد و دیگر هیجان و رضایتی بوجود نمی آید.  مسلماً این هیجان انگیز تر است که فرد خود به دنبال آشنایی با محیط برود ، تجربه نشان داده در مسافرتی که شخص خودش بر نامه ریزی می کند قدرت عجیبی پیدا می کند و قادر است مشکلات را راحت تر حل کند . البته نباید فراموش کرد که برای شناخت فرهنگ یک کشور بهتر است که راهنمای مسافر شخص مطلعی باشد ."

شاعر پرتقالی فرناندو پتروا می گوید:" برای شناخت خود نباید حتماً سفر کرد !" البته نباید فراموش کنیم که او یک شاعر بود و هنرمندانی همانند او نیازی به سفر ندارند ، زیرا او معتقد بود که شناخت خود همانند سفر به قاره ای دیگراست که آدم تمام وقت درحال سفردر آن می باشد . نادیده نگیریم که این نشانه گسترش و توانگری فکری یک شاعر است . ما انسانهای معمولی باید توانگری و گسترش روحمان را در اثر بر خورد با اتفاقات بیرونی کشف کنیم و بشناسیم ، زیرا هدف از سفر کردن فقط دیدن غروب خورشید در یک جای ناشناس نیست بلکه خوردن چای در چای خانه محله و استشمام بوی چای تازه است و یافتن فرصتی برای شناخت چیز های نو و ناشناس می باشد .  پروفسور فول برشت معتقد است که گذراندن زمان در آرامش این امکان را به مسافر می دهد که به خدا نزدیک تر شود و خودش را بهتر بشناسد.

گروهی دائم در سفر هستند در حالیکه دائم در سفر بودن یعنی دائم در حرکت بودن و این خود فرار از خودشناسی است ، او آنقدر در حرکت است که فرصتی برای جستجو در درونش را نمی یابد یا شاید هم فرد نمی خواهد که برای خودش زمانی داشته باشد .

سفر واقعی یک ارتباط حیاتی بین ما با محلی است که در آن سفر می کنیم ما باید در آن حل شویم و روحمان  فرصت بیابد آنچه را که می بینیم بپذیرد. اگر مسافر خیلی ببیند درست شبیه این است که او در خیابانی در حال پیاده روی است و فقط ویترینها را تماشا می کند ، این سفری است که ما در پایان اصلاً به خاطر نمی آوریم که چه چیز هایی را دیده ایم در این حالت تعداد بر کیفیت غلبه کرده است . در حالیکه سفر کردن یعنی آشنایی ما با دنیایی که می بینیم ،من باید در باره آنچه که می بینم بتوانم توضیح بدهم و یا با لغات و جملات خودم در باره آن بنویسم و آنرا برای شنونده به تصویر بکشم ، من نباید فقط آنچیزی را تکرار کنم که در بروشورهای مسافرتی نوشته شده است .

در یک سفر واقعی من باید جستجوگر و با جرات باشم . اگر به عبادتگاهی در یک کشور دور رفتم باید داخل شوم و در مراسم عبادت آنها شرکت کنم و باید رفتار انسانها را مشاهده کنم و شرایط روحی آنها را حس کنم ، این خیلی مهم است که ما در سفربه شرایط و امکاناتی که ناگهانی ایجاد می شود پاسخ دهیم و برای آنها وقت بگذاریم ، نباید به این اهمیت دهیم که مثلاً به برنامه امروزما نمی خورد ما باید در سفر همیشه آنقدر برای خودمان وقت بگذاریم که بتوانیم از شرایط و امکانات جدید لذت ببریم .

چرا وقتی خیلی استرس داریم تصور می کنیم یک سفر حالمان را بهتر می کند ؟  پروفسور فول برشت در پاسخ به این سئوال می گوید: "برای ما نقشه کشیدن برای آینده ای قشنگ و رنگارنگ  یک نکته آشنا و خوشایند است و آنرا هیجان انگیز تر از حال تصور می کنیم و این واقعاً باعث تاسف است که ما خیلی کم در مورد زمان حال فکرمی کنیم و دائم به آینده زیبایی که برای خودمان طرح کرده ایم فرار می کنیم یا پناه می بریم ". اما روانشناسان برای دفاع از این صفت عمیق بشری می گویند:" که همین صفت هست که به ما قدرت جادویی می دهد و اگر بشر این قدرت را نداشت از نظر فکری خیلی فقیر بود."   

این واقعیت دارد که ما در سفر انسان دیگری می شویم و صفات شخصیتی از خود نشان می دهیم که شاید در زندگی عادی هرگز کسی آنها را تجربه نکند به همین دلیل سفر برای زوجهایی که مشکل دارند یک ریسک بزرگ است و امکان مناسبی برای نزدیک شدن بیشتر نیست زیرا در سفر هر کسی دائم به خودش مشغول است و نزدیکی زیاد با دیگری ممکن است شرایط را سخت تر کند .

آمادگی برای سفر و آنچه که قبل از سفر باید رعایت شود . بعداز هر سفری آدم ایده و تفکر جدیدی برای سفرهای بعدی خود دارد .پروفسور برشت معتقد است که اگر آدم به جایی سفر کرد بهتر است که در سفر های بعدی همان خط را ادامه دهد نه اینکه امروز به آسیا سفر کند و دفعه بعد به آمریکای شمالی یا آفریقای جنوبی  چونکه مثلاً تا حالابه آنجا سفر نکرده است . در حالیکه ما با سفر های تکراری به شناخت بهترو عمیق تر یک  منطقه یا کشور خواهیم رسید ، زیرا هر وقت شخص یک کشور را دو تا سه بار دید می تواند مردمش را بهتر بشناسد و تازه آنوقت است که آشنایی واقعی اتفاق می افتد .

همانطور که همه تجربه کرده اند گاهی در سفر همه چیز ردیف نمی شود و برعکس چیز هایی اتفاق می افتد که شخص تصورش راهم نمی کرده .  حتماً شما هم گاهی وقتها در گزارشات تلویزیونی دیده و شنیده اید ،که مردم با چه امید و آروزیی به سفر می روند ولی در گیر یک گروگانگیری سیاسی می شوند یا با یک فاجعه طبیعی همانند آنچه که چند سال پیش در تایلند اتفاق افتاد مواجه می شوند که سفر دوهفته ای آنها را به ماهها بلاتکلیفی و دست و پنجه نرم کردن با مرگ و زندگی تبدیل می کند ، البته این اتفاقات بندرت بیش می آید . بنابراین اگردر سفرشرایط مشکلی پیش بیاید و آنطور که ما می خواهیم شرایط پیش نرود باز هم ما در یک پروسه یادگیری قرار می گیریم که نتیجه آن در پایان  تجربه ای گرانبها نصیب ما خواهد کرد .

سفر کردن از دید فلسفی یک سعی برای التیام درونی است خصوصاً وقتی فرد تنها سفر کند . افرادی که خیلی کار می کنند و اکثر مسئولیتها ی خانوادگی را بعهده دارند ، می توانند با سفر کردن به تنهایی کمک بزرگی به خودشان بکنند و به آرامش درونی برسند . اگر شخص در سفر فقط به فکر خودش باشد و هر جا که می خواهد برود وانسانهای متفاوتی را بشناسد و آنچه را که تجربه می کند بنویسد و یا عکس بر داری کند ، همه اینها برای روح و جسم او التیام بخش است .

چه چیز هایی را نباید به هیچ وجه در سفر به همراه برد ؟

پروفسور برشت معتقد است  : کامپیوتر و اینترنت را باید در خانه جا گذاشت ، زیرا اینها باعث می شوند که مسافر با دنیای عادی دائم ارتباط داشته باشد . ایمیل ها نباید حتماً جواب داده شوند ، بهتر است که آدم حداقل دوهفته با دنیای قدیمی ارتباط نداشته باشد . در چمدان باید فقط چیز هایی ضروریی گذاشته شود که در محل سفر لازم است ، مثلاً لوازم شخصی بعلاوه یک کتاب راهنما در مورد محل سفر با یک رمان خوب و خواندنی و ضمناً باید در چمدان آنقدر جا داشته باشید که از محل سفر چند تا یادگاری با خود بیاورید . برای همه سفری خوبی آرزو می کنم .

 

0037495492827



:: موضوعات مرتبط: چرا سفر می کنیم ؟ ، ،
نوشته شده توسط amir malek در

ارمنستان

   ایرانی های بسیاری در سال به این کشور مسافرت می کنند. فهرست دیدنی های این کشور که بیشتر آن ها در پایتخت یعنی ایروان متمرکز هستند عبارتند از میدان هراپارک ، پارک آبی ارمنستان ، کاسکاد (هزار پله) ، بنای یاد بود قتل عام ارامنه ، گالری ملی ارمنستان ، موزه جنگ ارمنستان ، کلیسای اچمیادزین ، معبد گازنی ، معبد ایروان ، خورویراب و کارخانه آرارات ، آشتاراک ، اوشاکان و آمبرت ، دلیجان نهرسوان و مراکز تفریحی که می توانیم نام ببریم عبارتند از هراپارک ( میدان اصلی شهر ) اپرا ( کافه و رستوران رو باز ) خیابان خانجیان و ماشتوش پارک مادر ارمنستان شهر مقدس و تاریخی اجمیازین ( کلیسای معروف ) دریاچه سوان ( مرتفع ترین دریاچه آب شیرین دنیا ) و جنگل های راقگازرو با پیست های متنوع اسکی معبد گارنی متعلق به قرن اول میلادی جنگلهای دلیجان و پارک آبی ایروان اشاره نمود. برای اینکه بدانید در ارمنستان و شهر ایروان به کجا روید حتماً اطلاعات بالا را به خاطر بسپارید. اما شمایی که با تور ارمنستان به شهر ایروان می روید و می خواهید بدانید که تور ایروان برای خرید شما را به کجا می برد اطلاعات زیر برای شما مفید فایده خواهد بود. مکان هایی که در ایروان برای خرید مناسب است به شرح زیر است. داشیر ، هرازدان ، بنگلادش ، هاباستان ، هانراخانوت (البسه) پتاک (مواد غذایی) ورنسیاز (صنایع دستی) از جمله مراکز خرید شهر ایروان است. شمایی که در تور ارمنستان مشارکت کرده اید حتماً از راهنمای تور خود خواهید پرسید که برای صرف نهار و نوشیدنی باید به کجا بروید. رستوران های متعددی در این زمینه وجود دارد از جمله رستورانهای ارفی GOR VILLAGE - OLD YEREVAN معروف هستند و رستورانهای ایتالیایی ، چینی ، مکزیکی ، لبنانی ، ایرانی آریا در خیابان تومانیان و روسینی در خیابان آبویان معروف و شناخته شده هستند. رستورانهای ییلاقی در دره هزاردان نیز با فضای متفاوت و موسیقی زنده دیدنی هستند. اما تور ارمنستان بدون شناخت آب و هوای این منطقه چندان قابل اجرا و مشارکت نیست. ماههای آذر ، دی و بهمن زمستانی سرد و بارندگی دارد. ماههای اسفند و فروردین و اردیبهشت بهار بسیار دلپذیر گاهی همراه با بارندگی است. درجه حرارت بین 7 تا 12 درجه سانتیگراد است. ماه های خرداد و تیر و مرداد تابستانی گرم با آفتابی دلپذیر و فضایی کاملا متفاوت و دلنشین با درجه حرارت بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است و ماههای شهریور ، مهر و آبان پاییزی بسیار خوش و مناظری رویایی و درجه حرارت بین 8 تا 17 درجه سانتیگراد دارد.

بازدید از شهر ایروان و دریاچه سوان در برنامه تور حاضر گنجانده شده است اما کسانی که به ارمنستان می روند همیشه به دنبال این هستند که بدانند ارمنستان چه مکان هایی برای دیدن دارد. ارمنستان کشوری است دیدنی و قابل توجه. ایرانی های بسیاری در سال به این کشور مسافرت می کنند. فهرست دیدنی های این کشور که بیشتر آن ها در پایتخت یعنی ایروان متمرکز هستند عبارتند از میدان هراپارک ، پارک آبی ارمنستان ، کاسکاد (هزار پله) ، بنای یاد بود قتل عام ارامنه ، گالری ملی ارمنستان ، موزه جنگ ارمنستان ، کلیسای اچمیادزین ، معبد گازنی ، معبد ایروان ، خورویراب و کارخانه آرارات ، آشتاراک ، اوشاکان و آمبرت ، دلیجان نهرسوان و مراکز تفریحی که می توانیم نام ببریم عبارتند از هراپارک ( میدان اصلی شهر ) اپرا ( کافه و رستوران رو باز ) خیابان خانجیان و ماشتوش پارک مادر ارمنستان شهر مقدس و تاریخی اجمیازین ( کلیسای معروف ) دریاچه سوان ( مرتفع ترین دریاچه آب شیرین دنیا ) و جنگل های راقگازرو با پیست های متنوع اسکی معبد گارنی متعلق به قرن اول میلادی جنگلهای دلیجان و پارک آبی ایروان اشاره نمود. برای اینکه بدانید در ارمنستان و شهر ایروان به کجا روید حتماً اطلاعات بالا را به خاطر بسپارید. اما شمایی که با تور ارمنستان به شهر ایروان می روید و می خواهید بدانید که تور ایروان برای خرید شما را به کجا می برد اطلاعات زیر برای شما مفید فایده خواهد بود. مکان هایی که در ایروان برای خرید مناسب است به شرح زیر است. داشیر ، هرازدان ، بنگلادش ، هاباستان ، هانراخانوت (البسه) پتاک (مواد غذایی) ورنسیاز (صنایع دستی) از جمله مراکز خرید شهر ایروان است. شمایی که در تور ارمنستان مشارکت کرده اید حتماً از راهنمای تور خود خواهید پرسید که برای صرف نهار و نوشیدنی باید به کجا بروید. رستوران های متعددی در این زمینه وجود دارد از جمله رستورانهای ارفی GOR VILLAGE - OLD YEREVAN معروف هستند و رستورانهای ایتالیایی ، چینی ، مکزیکی ، لبنانی ، ایرانی آریا در خیابان تومانیان و روسینی در خیابان آبویان معروف و شناخته شده هستند. رستورانهای ییلاقی در دره هزاردان نیز با فضای متفاوت و موسیقی زنده دیدنی هستند. اما تور ارمنستان بدون شناخت آب و هوای این منطقه چندان قابل اجرا و مشارکت نیست. ماههای آذر ، دی و بهمن زمستانی سرد و بارندگی دارد. ماههای اسفند و فروردین و اردیبهشت بهار بسیار دلپذیر گاهی همراه با بارندگی است. درجه حرارت بین 7 تا 12 درجه سانتیگراد است. ماه های خرداد و تیر و مرداد تابستانی گرم با آفتابی دلپذیر و فضایی کاملا متفاوت و دلنشین با درجه حرارت بین 24 تا 32 درجه سانتیگراد است و ماههای شهریور ، مهر و آبان پاییزی بسیار خوش و مناظری رویایی و درجه حرارت بین 8 تا 17 درجه سانتیگراد دارد . از این رو باید گفت چهار فصل را می توان در ارمنستان گذراند اما فصل های گرم تر مثل بهار و تابستان ایدآلترین موقع برای مسافرت به این کشور است در آینده نزدیک اطلاعات جامع تری از کشور و تور ارمنستان در اختیار شما قرار خواهد گرفت.

دریاچه سوان در ۶۰ کیلومتری شمال شرقی ایروان و در استان گغارکونیک قرار دارد. این دریاچه که بزرگ‌ترین دریاچهٔ قفقاز و از بزرگ‌ترین دریاچه‌های کوهستانی آب شیرین در جهان است در بلندای ۱۹۱۶ متری سطح دریا واقع شده است. نام سوان از ریشهٔ اورارتویی سیونا و به معنی «سرزمین دریاچه‌ها» گرفته شده‌است. حدود ۳۶ جویبار به این دریاچه می‌ریزند و تنها رودخانه‌ای که از سوان سرچشمه می‌گیرد رود هِرازدان است.

شهر ایروان یکی از سه شهر مهم قفقاز جنوبی، پایتخت ارمنستان و محبوب ارمنیان جهان است.

شهری با تاریخ بیش از ۲۸۰۰ سال در دامنه کوه آرارات و بر کرانه رود هرازدان. آنچه ابتدا قلعه اِربونی در تمدن اورارتو بود، در دهه ۱۹۳۰ چهره عوض کرد و از نو ساخته شد و امروز ایروانِ زیباست.

 با موقعیت استراتژیک مهم خود بارها نبردگاه عثمانی‌ها، پارس‌ها و امپراطوران روس بوده است. از این نبرد‌ها آنچه نصیب ایروان شد ویرانی‌های پیاپی بود که بلایایی طبیعی چون زلزله‌ای در قرن هفدهم، که شهر را یکپارچه به خاک نشاند، نیز بر آن افزود. با این حال بناهایی از اریوانِ کهن تا به حاضر دوام آورده‌اند که ایستایی مردمش را نیز به یاد می‌آورد.در دوران شوروی شهر بطور جدی بازسازی شد. بر پایه نقشه‌های الکساندر تمانیان معمار شهر بی نقص زمان شد. مرکز شهر، گرچه کمتر از روی نقشه‌ها پیش رفت، چون جواهری از سبک معماری نخستین شوروی است. در آن زمان شهر را بر مبنای رنگ سنگ‌های بکار رفته در بناهایش، شهر صورتی نامیدند.

 جاذبه‌ها

 از جاذبه‌های اصلی گردشگری شهر می‌توان از بازمانده‌های یک دژ اورارتویی،‌ قلعه اربونی، متعلق به قرن هفتم پیش از میلاد نام برد. موزه‌ها، خانه/موزه‌ها، مناظر طبیعی شگرف و پارک‌ها از دیگر دیدنی‌های شهر بشمار می‌روند.



:: موضوعات مرتبط: چرا ارمنستان؟، ،
نوشته شده توسط amir malek در

موزه های

 موزه های ارمنستان

 

اگر بخواهیم یک تعریف خوب از ارمنستان بکنیم، باید آن را به عنوان یک پارک فرهنگی معرفی کنیم. توريستها از وفور مراکز باستانی و فرهنگی در این کشور شگفت زده می شوند. به جرات می توان گفت که غیر ممکن است شما شهر و یا روستایی را در این کشور بیابید که یک اثر باستانی یا یک مرکز فرهنگی و تفریحی در  آن وجود نداشته باشد. امروزه در شهر ایروان موزه های متعددی وجود دارد كه از معروفترین آنها می توان از ماتناداران نام برد که محل نگهداری نسخ بسیار قدیمی دست نویس است. در این مرکز آثاری وجود دارند که تاریخ نویسان و شرق شناسان منطقه از آنها به عنوان منابع اصلی تحقیقاتی خود استفاده های فراوانی برده اند. اپرای ایروان  از دیگر مراکزی است که نمی توان از آن به سادگی گذشت. این مرکز که در میدان جمهوری شهر ایروان قرار دارد محل برگزاری کنسرتها و نمایش های بسیار جالبی است.

آثار مهم فرهنگی و تاریخی 

- کلیسای اجمیادزین که مقر دینی ارامنه یعنی کاتولیکوس است. این بنا در شهری به همین نام در غرب ایروان واقع شده است . مراسمی که در این کلیسا برگزار می شود و وسایل قدیمی موجود در ان از جمله دیدنی ترین پدیده های ارمنستان است.

 دومین مکان بنای یادبود سارداراباد  است كه جهت به یادبود جنگی که در سال 1918 بین ارامنه و ترک ها در گرفت و نهایتا باعث تاسیس نخستین جمهوری ارمنستان در سال 1918 گردید، بناشده است.

 تسیسترناگابرت  از جمله آثار دیدنی در ارمنستان در نزدیکی بنای قبلی است و به یاد بود یک و نیم میلیون ارمنی است که در دوران جنگ جهانی اول در ترکیه کشته شدند ساخته شده است.

 معبد گارنی که از آثار قبل از دوران مسیحیت است و بسیار شبیه آثار معماری  یونانی است.

 خورویراب  سیاه چالی است که گریگور مقدس به مدت 13 سال در ان زندانی بوده.



:: موضوعات مرتبط: موزه های ارمنستان، ،
نوشته شده توسط amir malek در

عکس

 



:: موضوعات مرتبط: گالری، ،
نوشته شده توسط amir malek در

خدمات ما شامل:

 
- راهنمائی و مشاوره رایگان ( حضوری، تلفنی و آنلاین )
- خدمات ثبت شرکت در ارمنستان
- خدمات حمل و نقل از ایران به ارمنستان و در ارمنستان و در گرجستان
- اجاره آپارتمان روزانه و یا سالانه در ارمنستان
- صدور مسترکارت هدیه، که قابلیت خرید اینترنتی را نیز دارد.
- مشاوره در راه اندازی کسب و کار در ارمنستان 
- برگزاری تورهای متنوع وشاد ارمنستان (پکیج های ویژه) 
- همراهی با داوطلبان آزمون آیلتس از ابتدا تا ارسال مدرک از ارمنستان به نشانی متقاضی
- همراهی با داوطلبان آزمون سیسکو، مایکروسافت از ابتدا تا ارسال مدرک از ارمنستان به نشانی متقاضی
- اخذ پذیرش تحصیلی از کالج ها و دانشگاه های ارمنستان در دوره های زبان؛ کارشناسی؛ کارشناسی ارشد و دکترا با شرایط عالی
- خدمات اسکان خانواده های محترم و دانشجویان شامل تهیه مسکن و ترانسفراز فرودگاه ایروان
- آشنا کردن مهاجرین و  دانشجویان با محیط و پیرامون محل زندگی و تحصیل در ارمنستان

0037495492827

اطلاعات بیشتر کلیک کن



:: موضوعات مرتبط: خدمات ما، ،
:: برچسب‌ها: خدمات ,
نوشته شده توسط amir malek در

جمهوری ارمنستان

                    

جمهوری ارمنستان کشوری کوچک، آرام و زیبا است که از سیستم اقتصادی متمرکز سابق به مرور فاصله گرفته و همینک دارای امکانات، فرصت ها و پتانسیل وسیعی در ابعاد مختلف سرمایه گذاری می باشد. در این راستا این موسسه با بهترین سرویس ها در خدمت متقاضیان در زمینه اقامت، دوره های آموزشی ، اخذ پذیرش تحصیلی و ویزای تحصیلی از مراکز آموزشی شامل کالج ها، دانشگاه ها و هماهنگی لازم در زمینه انتقال و اسکان خانواده ها و دانشجویان عزیز ایرانی می باشد.

ما در تمامی مراحل از مشاوره رایگان تا زمان ورود به ارمنستان و اسکان در منزل با شما بوده و در هیچ مرحله شما را تنها نخواهیم گذاشت.

 

ارمنستان نخستين کشوری بود که در اوايل قرن چهارم ميلادی، مسيحيت را به عنوان دين رسمی خود پذيرفت. به رغم چند دوره استقلال در تاريخ ارمنستان، اين کشور عمداتاً تحت نفوذ امپراطوری های مختلف از جمله امپراطوری  بيزانس، حکومت اعرب، ايران و عثمانی بوده است. ارمنستان در سال 1828 ضميمه روسيه شد. مناقشه اين کشور با جمهوری آذربايجان بر سر منطقه قرباق، از سال 1988 آغاز شد و پس از استقلال اين دو کشور در سال 1991 دامنه درگيری ها افزايش يافت. پس از امضای پيمان صلح در ماه می سال 1994، نه تنها منطقه قرباق، بلکه بخش مهمی از جمهوری آذربايجان تحت تصرف نيرو های ارمنی درامد. اقتصاد هر دو کشور به سبب چندين سال جنگ متحمل صدمات فراوانی شد.  

 موارد مهم

 

زبان: ارمنی، روسی

  دين: مسيحيت - ارتدکس ارمنی

 کد تلفن بين الملل: 00374

 اختلاف ساعت با تهران: -30 دقيقه ؛ از آخرين يکشنبه ماه مارس تا آخرين يکشنبه ماه اکتبر ساعتها يک ساعت به جلو کشيده ميشوند

 ولتاژ برق شهری: 220 ولت

 

 جغرافيای ارمنستان

 موقعيت: شمال غرب ايران، جنوب غربی آسيا

 مساحت کل: 29800 کيلومتر مربع - آبی: 1400 کيلومتر مربع، خشکی: 28400 کيلومتر مربع

 مرز های خشکی: مجموعاً 1254 کيلومتر

 طول مرز با کشورهای همجوار: ايران = 35 کيلومتر،  ترکيه = 268 کيلومتر،  گرجستان = 164 کيلومتر،  جمهوری آذربايجان = 566 کيلومتر،  نخجوان = 221 کيلومتر

 آب و هوا: قارّه ای کوهستانی، تابستان های گرم و زمستان های سرد

 عوارض طبيعی: ارتفاعات کوهستانی؛ پوشش جنگلی محدود؛ رودهای خروشان؛ خاک حاصلخيز در دره رود ارس

 منابع طبيعی: معادن محدود طلا، مس، موليبدنيوم، روی و آلمينيوم

ساختار جمعيتی

 جمعيت:  2،991،360  نفر (آمار 2004) ر

 ميزان مواليد: 43/11 تولد در هر 1000 نفر جمعيت - براورد سال 2004

 ميزان مرگ و مير: 12/8 در هر 1000 نفر جمعيت - براورد سال 2004

 نرخ رشد جميعت: منفی 32/0 %- آمار سال 2004

 اميد به زندگی: 71سال

 قوميت ها: ارمنی 93 %، آذری 1 %، روس 2 %، ساير قوميت ها (غالباً کرد های ايزدی) 4 % - آمار سال 2002

 نکته: در پايان سال 1993 تقريباً تمامی آذری های ساکن ارمنستان، از اين کشور به ساير کشورها مهاجرت کردند

 مذاهب: مسيحی ارمنی 94 %، ساير فرقه های مسيحيت 4 %، ايزدی (زرتشتی / آنيميست) 2 % ر

 دولت

 نام کامل: جمهوری ارمنستان

 نام کشور به زبان ارمنی: هاياستان

 نوع حکومت: جمهوری

 

رييس جمهور:  سرژ سركيسيان

 پايتخت: ايروان

 تقسيم بندی ارضی: 11 استان

 تاريخ استقلال ( از جماهير شوروی ): 21 سپتامبر سال 1991 برابر با 31 شهريور 1370

 تعطيلی ملی: 21 سپتامبر برابر با 31 شهريور

 قانون اساسی: اکثريت آرا  را در همه پرسی 5 ژويه سال 1995 به دست آورد و به رسميت شناخته شد

 

 قتصاد

 طبق برنامه متمرکز اتحاد جماهير شوروی سابق، ارمنستان به يک بخش صنعتی پيشرفته بدل گشت که ابزار صنعتی، منسوجات و ساير اقلام توليدی خود را به ديگر جمهوری های شوروی صادر ميکرد و در ازای آن مواد خام و انرژی دريافت مينمود. پس از فروپاشی شوروی سابق در دسامبر سال 1991، ارمنستان به يک بخش کشاورزی کوچک تبديل شد که به سرمايه گذاری های دراز مدت بيشتر و فن آوری روز نياز دارد. روند خصوصی سازی صنايع به کندی صورت گرفته است اما دولت کنونی بر تسريع آن تاکيد دارد. ارمنستان وارد کننده مواد غذايی و انرژی است و منابع معدنی آن (مثل مس، طلا و بوکسيت) اندک هستند. با اين وصف، اين کشور برنامه اقتصادی عظيمی را با کمک صندوق جهانی پول اجرا کرد که موجب رونق اقتصادی آن از سال 1995 به اين سو شد. همچنين ارمنستان توانسته است تورم را مهار، ارزش واحد پول خود - درام - را تثبيت و اکثر شرکت های کوچک و متوسط را خصوصی سازی نمايد. 

 نرخ تورم ( کالاهای مصرفی ): 8/4 % -  براورد 2003

 نيروی کار: 4/1 ميليون نفر - آمار 2001

 صنايع: ماشين ابزار فلزبری، ماشين آلات پرس، موتورهای برق، لاستيک، منسوجات، جوراب، کفش، پارچه ابريشمی، مواد شيميايی، کاميون، ابزار، توليد و برش جواهرت و سنگ های قيمتی، طراحی نرم افزار، صنايع غذايی و مشروبات

 منابع توليد برق: سوخت های فسيلی = 3/42 %، آب = 27 %، هسته ای = 7/30 %، ساير منابع = 0/3 % ر

 ميزان صادرات برق: 704 ميليون کيلووات ساعت

 نکته: ميزان نامعلومی از اين صادرات به گرجستان و قرباق ميباشد

 ميزان واردات برق: 463 ميليون کيلووات ساعت

 نکته: ميزان نامعلومی از اين واردات از ايران ميباشد

 محصولات کشاورزی: ميوه و تره بار (بويژه انگور)، دام و طيور

 ارزش صادرات: 735 ميليون دلار (آمار 2003) 

 قلام صادراتی: الماس، مواد معدنی، مواد غذايی، انرژی

 صادرات به: بلژيک 5/18 %، انگلستان 17 %، روسيه 6/11 %، ايران 8 %، آمريکا 3/6 % ، آلمان 1/5 % (2003) ر

 ارزش واردات: 18/1 ميليارد دلار (آمار 2003) ر

 اقلام وارداتی: گاز، بنزين، تنباکو، مواد غذايی، الماس

 واردات از: روسيه 2/14 %، بلژيک 1/12 %، آمريکا 9/9 %، ايران 2/9 %، آلمان 7 %، امارات متحده عربی 6/5 %، ايتاليا 9/4 % (2003) ر

 واحد پول: درام

 

کلیک کن

0037495492827

 

 

 



:: موضوعات مرتبط: جمهوری ارمنستان ، ،
:: برچسب‌ها: جمهوری ارمنستان ,
نوشته شده توسط amir malek در

تورهای گردشگری

 تور ارمنستان را با ما تجربه كنيد.تور ارمنستان جذابترين تورهاست

 

  تور زمینی ارمنستان حرکت  هر روز  از تهران

 


  بهترین قیمت تور ارمنستان با خدمات مناسب را از ما بخواهید                         

 

 تعداد روز سفر به انتخاب و دلخواه شما مي‌باشد

 

 

کلیک کن لطفا

0037495492827 



 



:: موضوعات مرتبط: تورهای تفریحی، ،
:: برچسب‌ها: تورهای گردشگری,
نوشته شده توسط amir malek در

تحصيل در ارمنستان

 

موفقیت در دستان شما ست اگر بخواهید

  

 

ارمنستان بهترين مکان براي ادامه تحصيل در مقاطع کارشناسي،کارشناسي ارشد،دکترا ودکتراي تخصصي که بدون  کنکور و پيش دانشگاهي وبدون نياز به مدرک زبان ميباشد.

 مزايا:

 1- به زبان انگليسي

 2- ارزان و امن

 3- نزديکي فرهنگ بين دو کشور

 4- قابل انتقال به ايران

 5- داشتن مرز زميني و هوايي با ايران و حرکت روزانه يک تا دو اتوبوس بين دو کشور

 لیست دانشگاههاي ارمنستان:

کلیک کن

0037495492827

 



:: موضوعات مرتبط: تحصیل در ارمنستان، ،
:: برچسب‌ها: تحصيل در ارمنستان, تحصيل در ارمنستان, لیست دانشگاههاي ارمنستان,
.:: ادامه ی مطلب ::.
نوشته شده توسط amir malek در

مطالب پیشین

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد


Powered By LOXBLOG.COM Copyright © 2009 by armeniastudy